سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگرمی

اگر می خواهید پولدار شوید این عادت ها را ترک کنید

    نظر

چطور ثروتمند شویم؟

پولدار شدن یکی از دغدغه‌های مهم آدم‌های این روزگار است و اغلب هم خواسته هایشان بیش از مقدار پولی است که در دسترس دارند، اما حتما شنیده اید که می‌گویند پول خوشبختی نمی‌آورد و هستند آدم‌هایی که با داشتن ثروت فراوان باز هم غمگین و ناراحت هستند.

خیلی‌ها در زندگی برای پولدار شدن روش خودشان را دارند. بعضی از راه شانس ثروتمند می‌شوند؛ برخی دیگر ممکن است از طریق کار زیاد درآمدشان را افزایش دهند. معمولا افرادی که همیشه ثروتمند هستند، نقاط مشترکی باهم دارند. بااین‌حال، چه آنهایی که شانس داشته‌اند و چه آنهایی که از طریق کار زیاد پولدار شده‌اند، ممکن است به دلیل عادت‌های بد نتوانند پول‌شان را حفظ کنند. اینکه چرا برخی افراد همیشه پولدار باقی می‌مانند و برخی دیگر همیشه اندر خم یک کوچه‌اند، سؤالی است که ممکن است ذهن همه‌ی ما را گاهی به خود مشغول کند. برای پاسخ به این سؤال، پژوهشگران در یک مطالعه به‌مدت 5 سال دو گروه از افراد پولدار و بی‌پول را با یکدیگر مقایسه کردند (منظور از افراد بی‌پول لزوما قشر کم‌درآمد نیست، چه بسا افرادی که درآمد خوبی دارند ولی در مدیریت پول خود مهارت کافی ندارند و بنابراین همیشه جیب‌شان خالی است). نتایج مطالعه نشان داد بزرگترین تفاوت‌های ثروتمندان و فقرا به عادات رفتاری آنها مربوط است. بنابراین اگر می‌خواهید پولدار شوید، این مطلب را بخوانید و عادت‌ها و طرز تفکر افراد بی پول را ترک کنید.

 

1- افراد بی پول با افراد جدید ملاقات نمی کنند

افراد ثروتمند به ملاقات با افراد جدید علاقمند هستند. 68? از افراد ثروتمند بیان کردند که دوست دارند با دیگران ملاقات کنند در صورتیکه تنها 11 درصد از مردم بی پول چنین تمایلی دارند. اکثر افرادی که به ثبات مالی دست یافتند، به همان اندازه تلاش کردند تا احساس خوبی از خود و حفظ آن داشته باشند. آنها هرگز فراموش نمی کنند که آشنایان جدید و همچنین دوستان قدیمی را در تعطیلات و دیگر روزهای مهم ملاقات کنند و یا تبریک بگویند.

 

2- افراد بی پول به سرنوشت اعتقاد دارند

شما می توانید در موارد بسیار نادر به شانس یا سرنوشت اعتقاد داشته باشید، مانند زمانی که می خواهید بین لباس قرمز یا آبی انتخاب کنید. اما وقتی که به مسائل بسیار مهم در زندگی می رسیم، افراد ثروتمند فکر می کنند که مسیر زندگی را خودشان تعیین می کنند در حالیکه 90? افراد بی پول سرنوشت را موجب بدبختی خود می دانند و سرزنش می کنند. این افراد برای بهبود رفاه‌ شان ‌به‌ جای آنکه پول‌ شان را در راستای یادگیری و تحصیل خرج کنند، آن را برای پدیده‌ های ماورایی و بخت‌آزمایی‌ ها خرج می‌ کنند.

 

3- افراد بی پول از شغل خود نفرت دارند

” من عاشق شغل خود هستم ” این جمله ای است که 90 درصد افراد موفق و ثروتمند می گویند. افراد بی پول مشکالت بیشتری در کار خود دارند. با این دید، حتما با این مساله موافق هستید که باید درآمدتان را افزایش دهید. اگر شغل خود را دوست ندارید، باید آن را عوض کنید، نه اینکه ناله کنید.

 

4. بی‌پول‌ها به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند

افراد پولدار زمان زیادی را به سلامتی‌شان اختصاص می‌دهند. این افراد به طور منظم به پزشک‌شان مراجعه می‌کنند، شیوه زندگی سالم را انتخاب کرده‌اند، از فواید ورزش برای سلامتی آگاه‌اند و ورزش می‌کنند (76% از افراد پولدار 4 روز در هفته ورزش می‌کنند)، رژیم غذایی آنها متعادل است و موفق به ترک عادت های بد زندگی‌شان شده‌اند. اما در بین افراد بی‌پول، فقط 13% قبول دارند که سلامتی و موفقیت با یکدیگر ارتباط دارند.

 

حتما بخوانید: راز سلامتی چیست؛ متخصصان در این باره چه می‌گویند؟

5. بی‌پول‌ها ریسک نمی‌کنند

عادتهای افراد پولدار - پذیرش ریسک

 

فقط 6% از افراد بی‌پول حاضرند برای بهبود وضعیت مالی‌شان ریسک‌ها کنند. درحالی‌که میزان این ریسک پذیری برای افراد پولدار بیش از 50% است. بسیاری از افراد پولدار در این مطالعه خاطرنشان کردند که در طول زندگی‌شان حداقل یک‌بار با ریسک‌هایی مواجه شده‌اند که به شکست‌های بزرگ منجر شده است. اما آنها سعی کرده‌اند به‌جای گیرکردن در آن، با موفقیت از آن عبور کنند.

 

حتما بخوانید: چرا ما از ریسک پذیری می‌ترسیم؟

6. افراد بی‌پول به برنامه‌های تلویزیون وابسته هستند

در میان افرادی که پولدار نیستند، 78% عاشق برنامه‌هایی هستند که در آن جزئیات زندگی خصوصی دیگران نشان داده می‌شود. درحالی‌که فقط 6% پولدارها چنین عادتی دارند. به‌طورکلی افراد پولدار وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنند و شاید کمتر از یک ساعت در روز به آن اختصاص می‌دهند (شاید اگر افراد با ضررهای اعتیاد به تلویزیون آشنا شوند، زمان کمتری را به تماشای آن اختصاص بدهند). همین امر در مورد اینترنت نیز صادق است؛ افراد موفق کمتر از یک ساعت در روز در محیط اینترنت گشت می‌زنند، مگر اینکه به‌طور کلی کارشان برمبنای اینترنت باشد.

 

7. بی‌پول‌ها زیاد مطالعه نمی‌کنند

عادت‌های افراد پولدار - مطالعه‌ی زیاد

 

داستایوسکی بزرگ می‌گوید: «مطالعه‌نکردن به‌معنای فکرنکردن است». 88% افراد پولدار با این گفته موافق هستند. آنها حداقل 30 دقیقه در روز کتاب‌هایی درباره‌ی مسائل حرفه‌ای و شغلی، رشد فردی و ادبیات تاریخی مطالعه می‌کنند. درحالی‌که فقط 2% درصد افراد کم‌درآمد چنین کاری انجام می‌دهند. البته همان‌طور که گفته شد، منظور از افراد بی‌پول، لزوما قشر کم‌درآمد جامعه نیست. بسیاری از افراد به‌اندازه‌ی کافی درآمد دارند و آن را خرج چیزهای غیرضروری می‌کنند، اما به کتاب که می‌رسند دیگر پول ندارند. خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای مطالعه وجود دارد (مانند کتابخانه‌ها، کانال‌های تلگرام مخصوص مطالعه‌ی کتاب و نظایر آنها) و حتما نیاز نیست کتاب بخرید تا مطالعه کنید. بنابراین بهانه نیاورید و سعی کنید عادت به مطالعه را در خود بپرورانید.

8. افراد بی‌پول صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند

بیش از نیمی از صاحبان کسب‌وکار با درآمد بالا، حداقل 3 ساعت پیش از آغاز روز کاری بیدار می‌شوند. آنها این ساعت‌های صبح را برای ورزش، برنامه ریزی برای کارهایی که باید انجام دهند، بررسی و انجام پروژه‌های شخصی‌شان و نظایر آنها صرف می‌کنند. بسیاری از افراد موفق 10 تا 15 دقیقه را به مراقبه اختصاص می‌دهند یا اینکه در سکوت فکر می‌کنند.

 

البته زود بیدارشدن این افراد به این معنا نیست که کمبود خواب دارند. اتفاقا 89% از پولدارها خواب کافی دارند و بین ساعت‌های 9 تا 10 شب به رختخواب می‌روند و 7 تا 8 ساعت در شب می‌خوابند.

9. بیشتر بی‌پول‌ها نمی‌توانند افراد منفی را از خودشان دور کنند

%96 از افرادی‌که بی‌پول هستند، حداقل یک نفر را در اطراف‌شان دارند که عاشق شایعه‌پراکنی و شکایت از زندگی (یا افراد منفی) است. افراد موفق با کسانی معاشرت می‌کنند که نه‌تنها جزو افراد منفی گرا نیستند، بلکه مثبت و الهام‌بخش نیز هستند. شما نیز می‌توانید چنین افراد فوق‌العاده‌ای را در رویدادهای فرهنگی، کارهای داوطلبانه یا عضویت در سازمان‌های غیرانتفاعی پیدا کنید. تمام وقت‌تان را صرف یافتن این افراد باارزش کنید و ببینید که چگونه زندگی‌تان تغییر می‌کند.

چند گام تا پولدار شدن

کمپانی ویکی هو مجموعه ای از متخصصان در زمینه های مالی را در اختیار دارد و راههای ساده برای پولدار شدن و راههای ذخیره و در بعضی زمینه ها سرمایه گذاری را ارائه می دهد که در ادامه بخشی از ساده ترین راههای پولدار شدن را می خوانید. لازم نیست حتما مرد و یا یک خانم شاغل و موفق باشید نکاتی که در بخش موفقیت نمناک می خوانید نکاتی ساده اما پایه ی اصلی پولدار شدن برای هر کسی است.

1. ذخیره کردن را آغاز کنید:

این بدان معنا نیست که پولهای اضافی خود را جمع و ذخیره کنید بلکه قانون اصلی این نخریدن لوازم اضافه و جلوگیری از ولخرجی است. یعنی زمانی که به بیرون از خانه میروید و در محل عبور خود به فروشگاه کفش و یا عطر فروشی میرسید آن را ندید گرفته و از کنارش بی توجه عبورکنید. نکته ی ساده و البته مهم دیگر ذخیره کردن پولهای خورد است برای خود قلکی تهیه کرده و مختص پولهای با ارزش پایین تر قرار دهید بعد از مدتی خواهید دی که چقدر کمک کننده است و یا اگر پول درشت دارید تا حد امکان آن را خورد نکنید تا بستر خرج کردن آن فراهم نشود.

 

2. پولدار شدن با بودجه تعیین کردن برای خود:

اول یا آخر هرماه هر زمانی که شما پول مشخصی را دریافت میکنید همان موقع برایش برنامه ریزی کنید و برای خود حتی نقطه ی تشویق هم بگذارید که اگر بهتر از حد انتظار در دخل و خرج تان عمل کردید می توانید به تیک های موفقیت خود اضافه کنید.

 

3. همیشه خواهان بهترین ها نباشید:

خریدن اجناس با کیفیت ضعیف نه تنها اقتصادی نیست بلکه کاملا به ضرر است پس این بخش به این معنا نیست که اجناس ارزان بخرید اتفاقا برعکس اگر اجناس با کیفیت اما کمتر بخرید اقتصادی تر است. اما گاهی کیفیت حرف اول را نمی زند مثلا اگربرای خرید یک ماشین برنامه دارید و پول شما برای خرید یک ماشین مدل بالا و شیک کافی نیست بهتر است فکر قرض کردن و گرفتن وام را نکنید و ماشینی متناسب و به اندازه ی پولتان بخرید.

 

4. در مصرف انرژی ها صرفه جویی کنید:

شعاری است که همیشه از طریق تلویزیون و رادیو می شنویم اما همیشه فکر می کنیم که به نفع کس دیگری به جز خود ما است اما اگر دقت کنید پرداخت کننده ی همین قبوض خود ما هستیم و اگر کمبودی در انرژی ها به وجود آید قیمت بالای آنها را هم ما باید بپردازیم.

 

5. در استفاده از کارت اعتباری هوشیار باشید:

زمانی که پول شما داخل کیف پول شماست حواستان به این هست که چه مقدار از پولتان خرج و چه مقدار از آن باقی مانده است اما زمانی که کارت اعتباری دارید قبول کنید که بی احتیاط تر خرج می کنید و این اصلا به نفع شما نیست.

 

6. برای ثروتمند شدن آگاهانه پول خرج کنید

روی هدفتان تمرکز کنید و فکر و ذکرتان را به ان اختصاص دهید اینگونه می توانید از وسوسه خرید یک وسیله غیرضروری و هوس آن نجات پیدا کنید و پولتان را متفکرانه و هوشمندانه خرج کنید تا به هدفتان نزدیک شوید.

 

7. خدمت به مردم با ارائه یک محصول و خدمات خوب

یکی از راه هایی که اکثر ثروتمندان خودساخته طی کرده اند تا به ثروت برسند ، خدمت به مردم است . شما با ارائه خدمات به مردم می توانید در ازای این خدمت پول دریافت کنید ، هر چه خدمتی که ما ارائه می کنیم با ارزش تر باشد قطعا پول بیشتری به سمت می آید.

 

8. سرمایه گذاری برای پولدار شدن

یکی از بهترین راه ها برای ثروتمند شدن سرمایه گذاری و کار کشیدن از پول است پس به جای خرید وسایل پر زرق و برق و چشم و هم چشمی با دیگران پولتان را با سرمایه گذاری های مناسب -نظیر خرید سهام، اوراق قرضه و دیگر سرمایه گذاری های قانونی و سودآور- چند برابر نمایید و یا اینکه پولتان در بازار مسکن و یا در طلا و حتی ارز سرمایه گذاری کنید.

 

9. راه اندازی کسب و کار برای پولدار شدن

راه اندازی کسب و کار برای خود بهترین روش برای کسب ثروت است زیرا وقتی صاحب کسب و کار خودتان شدید، بعد از رسیدن به سوددهی مناسب، می توانید با آرامش خیال در زمینه های دیگر هم سرمایه گذاری کنید. این قدم منطقی ترین روش برای پولدار شدن است اما کمی زمان خواهد برد.

 

10. قبل از شروع، بیاموزید

قبل از انجام هر کاری، حتی با دوستان و آشنایان خود قرار داد بسته و در مورد جزئیات به توافق برسید زیرا ممکن است آشنایان شما به دلیل نزدیکی به شما هم اندازه خدمت ارائه شده به آنها ، به شما پول نپردازند.

همچنین بخوانید :

به کمرویی غلبه کنید

منبع: چطور