سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگرمی

رابطه کمبود ویتامین D با سلامت مو

    نظر

به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، به گفته محققان، درحالیکه یک آزمایش خون ساده می تواند میزان ویتامین D بدن را نشان دهد، اما میزان رشد مو به اندازه حدود یک سانتی متر در ماه می تواند نشانه وضعیت ویتامین D بدن در طول چندین ماه باشد.
«لینا زگاگا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده ترینیتی دوبلین ایرلند، در این باره می گوید: «ویتامین D به طورمداوم با رشد مو در آن تجمع می یابد. هر چقدر میزان ویتامین D خون بالا باشد، تجمع آن در مو بیشتر خواهد بود.»
  
وی در ادامه می افزاید: «آزمایش براساس نمونه مو می تواند پزشک را از لحاظ اندازه گیری میزان ویتامین D در طول زمان کمک کند.»

به گفته متخصصان، سلامت مو تنها با کمبود ویتامین D مرتبط نیست، بلکه شرایط دیگری نیز می توانند با آن مرتبط باشد.



کم کاری تیروئید: این مشکل می تواند موجب بیحالتی و خشکی مو شود. کم کاری تیروئید می تواند عامل بروز سایر تغییرات در بدن از جمله اضافه وزن نیز باشد.

پسوریازیس: این بیماری بر روی پوست فرق سر به شکل تکه های ضخیم فلسی شکل بروز می کند. همچنین می تواند موجب ریزش مو و در نهایت طاسی شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک: تغییرات هورمونی پس زایمان تا مدتها با تغییر در بافت و حجم مو مرتبط هستند. بیماری سندرم پلی کیستیک هم می تواند موجب ریزش شدید مو و نازک شدن تارهای مو شود.

دیابت: ریزش مو و طاسی از عوارض دیابت هستند، چراکه بدن در این حالت قادر به استفاده از مواد مغذی دریافت شده از مواد غذایی نیست.

کمبود پروتئین: مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده و کمبود پروتئین ریسک بروز مشکلات مرتبط با مو را افزایش می دهد.

بیماری قلبی: گزارشات بیان می کند طاسی با الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو با ریسک بیماری قلبی قبل از سن 40 سالگی مرتبط است.

همچنین بخوانید :

طرز تهیه شیر برنج

طرز تهیه “کله پاچه” فوق العاده لذیذ و خوشمزه

علل سقط جنین

خواص میوه گلابی

تاریخچه ی بنای حرم امام حسین علیه السلام

منبع : doctorblog