سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگرمی

تعبیر کامل خواب دیدن کبوتر از منابع مختلف

    نظر

تعبیر کلی کبوتر در خواب

پرندگان در خواب معانی متفاوتی دارند. آن‌ها ممکن است امیدها و اهداف‌مان را به تصویر بکشند، اما در عین حال می‌توانند بازتابی از یک هارمونی، عشق و صلح باشند. در بیشتر موارد پرندگان آزادی روح و ذهن ما را بازتاب می‌دهند. همچنین معروف است که پرندگان ممکن است گاهی احساسات مذهبی را منعکس کنند.

در کتاب فرهنگ تفسیر رویا نوشته تونی کریسپ آمده است که کبوتر نماد صلح، آگاهی فرد از پتانسیل‌های خود، تجارب مذهبی، پیوند و خویشاوندی است. کبوتر در خواب بر اساس و مبنای روانشناسی کارل گوستاو یونگ به معانی زیر است : دیدن کبوتر در خوابتان بیانگر این است که خودتان را به خاطر کار های دیگران مقصر می دانید. کبوتر بیانگر غیبت یا اخبار است. شاید کبوتر به پیامی از ضمیر ناخودآگاهتان اشاره دارد. تعبیر دیگر این است که خواب ممکن است بیانگر تمایلی برای برگشت به خانه باشد.
خواب دیدن این که کبوتری توسط حیوان دیگر خورده می شود یا بلعیده می شود، بیانگر این است که شما از پیامد های شایعه پراکنی یا خبر دادن، رنج خواهید برد.
دیدن یک کبوتر در خوابتان نمادی از صلح، آرامش، هماهنگی، محبت و بی گناهی است. بویژه دیدن یک کبوتر سفید در خوابتان بیانگر وفاداری، عشق، سادگی، ملایمت و دوستی است. ممکن است بیانگر یک پیغام یا یک برکت از جانب روح القدس باشد. شما افکار تنفر و انتقام خود را رها می کنید. اگر خواب ببینید یک مرد معنوی یک کبوتر سفید را ازاد می کند، به ترویج کلام خدا اشاره دارد.
خواب دیدن اینکه کبوتر ها جفت گیری می کنند و لانه می سازند نمادی از خانه زندگی شاد است که با عشق، آرامش، لذت و امنیت پرشده است.
دیدن یک کبوتر که در خوابتان پرواز می کند می رود بیانگر این است که کسی که دوست داشتید فوت شده است.

بنابراین گفته می شود که : اگر در خواب کبوتر ببینید، نشانه‌ی خوبی است. کبوترها نمادی از هارمونی، بیگناهی و صلح هستند. کبوتر همچنین نماد عشق، دوستی و وفاداری است. اگر در خواب ببینید که کبوتری در حاله ساخت لانه است، یعنی زندگی خانوادگی‌تان سرشار از آرامش و عشق است.

تعبیر خواب کبوتر به روایت آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌ گوید : اگر خواب ببینید کبوتران جفت گیری می‌کنند و لانه می‌سازند، نشانه آن است که در روزگاری صلح آمیز و پر از صفا، در خانه ای زیبا با کودکانی حرف شنو و مطیع در ناز و نعمت بسر خواهید برد.
شنیدن صدای محزون کبوتران در خواب، دلالت بر آن دارد که چشم به یاری کسی دارید اما با مرگ نومید و اندوهگین می‌شوید، شاید پدر خود را از دست بدهید.
دیدن کبوتر مرده در خواب، علامت آن است که زن و شوهر در اثر بی وفایی یا مرگ از هم جدا می‌شوند.
اگر خواب ببینید کبوتری نامه ای آورده است، علامت آن است که عشاق به وصال هم می‌رسند و از حال و احوال دوستی که دورتر از شما زندگی می‌کند خبرهایی خوب خواهید شنید.
دیدن کبوتری خسته در خواب، نشانه آن است که غم و اندوه درون صلح و آرامش رخنه می‌کند. با شنیدن خبر معلول شدن یک دوست، موجی از اندوه سواحل شادی شما را درهم می‌کوبد.
اگر خواب ببینید کبوتری نامه ای به شما می‌رساند و نامه خبر از محکومیت شما می‌دهد، علامت آن است که شما یا یکی از نزدیکان به بیماری سختی مبتلا می‌شوید و از نظر مالی زیان فراوانی خواهید دید.
اگر خواب ببینید صدای کبوتران را از آشیانه‌شان می‌شنوید، نشانه آن است که صاحب خانواده و فرزندانی مطیع خواهید شد. اگر دختری جوان چنین خوابی ببیند، نشانه آن است که بزودی با مرد دلخواهش ازدواج خواهد کرد.
اگر خواب ببینید کبوتران را با تفنگ هدف قرار می‌دهند، نشانه آن است که خشونت ذاتی شما در زندگی هویدا خواهد شد.
دیدن کبوترانی در حال پرواز، نشانه فرار از عدم تفاهم و شنیدن خبرهایی خوب است.


تعبیرهای کلی از مفسران مختلف درباره دیدن کبوتر در خواب

ابن سیرین می‌ گوید : تعبیر کبوتر، زن می‌باشد،‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌اند: تعبیرش این است که صد درهم به دست می‌آوری (تعبیرهای مختلف).

جابر مغربی می‌ گوید : کبوترهای سفید و سبز بهترین تعبیر را دارند.

اگر زنی در خواب کبوتر ببیند، یـعـنـی ازدواج می‌کند و صاحب فرزندان دختر می‌شود.

مطیعی تهرانی : اگر کسی ببیند بر بام یا در حیاط خانه‌اش کبوترانی نشسته‌اند صاحب ثروت می‌شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن کبوتر بر پنج وجه است.
زن.
کنیزک.
مال.
نامه که از غائب (غایبی) رسد.
ریاست
گویند دیدن هر کبوتری در خواب، دلیل بر صد درم است که به وی رسد.

تعبیر خواب بستن بال کبوتر

تعبیر خواب بستن بال کبوتر به این معنی است که شخص شایعه ساز را شناسایی کرده و درصدد راهی برای خلاص شدن از او هستید.

تعبیر خواب دانه دادن به کبوتر

مطیعی تهرانی : اگر دیدید به کبوتر دانه می‌دهید با کسی که قهر هستید آشتی می‌کنید یا اگر جوان هستید عاشق می‌شوید. اگر زنی که از شوهرش جدا شده ببیند که در خواب به کبوتر دانه می‌دهد آشتی می‌کند و به خانه‌اش باز می‌گردد. مخصوصاً اگر کبوتر حرم باشد. دانه دادن به کبوتران حرم در خواب بسیار خوب است.
اگر دختری در خواب ببینید که به کبوتر دانه می‌دهد شوهر می‌کند. اگر پدری ببیند که به کبوتر دانه می‌دهد به دختر خود جهیز می‌دهد و او را به خانه بخت می‌فرستند یا برای پسر خود زن می‌گیرد.

تعبیر خواب کبوتر نامه بر

اگر در خواب کبوتری دیدید که نامه ای همراهش بود تعبیرش این است که از کسی که دوستش دارید یا به او حس عاطفی دارید نامه ای دریافت خواهید کرد.

اگر خواب ببینید کبوتری نامه ای آورده است ، علامت آن است که عشاق به وصال هم می رسند و از حال و احوال دوستی که دورتر از شما زندگی می کند خبرهایی خوب خواهید شنید.

اگر خواب ببینید کبوتری نامه ای به شما می رساند و نامه خبر از محکومیت شما می دهد ، علامت آن است که شما یا یکی از نزدیکان به بیماری سختی مبتلا می شوید و از نظر مالی زیان فراوانی خواهید دید.


تعبیر خواب گوشت کبوتر

محمدبن سیرین گوید : اگر ببینی گوشت کبوتر می‌خوری، مال و اموال زن را مصرف خواهی کرد.

تعبیر داشتن کبوتر در خواب

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی کبوتر گرفته‌ای یا کسی به تو داده است، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی.‌‌‌‌‌

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی کبوتر داری، تعبیرش این است که مسافر تو از سفر برمی‌گردد. اگر ببینی کبوترهای زیادی در خانه داری، یـعـنـی صاحب فرزندان زیادی می‌شوی و ‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران گفته‌اند: مال و اموال کاملی به دست می‌آوری.
ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی “جوجه‌کبوترهای” زیادی داری، یـعـنـی از زن‌ها به تو سود و منفعت می‌رسد، ‌‌‌‌‌ ولی بعضی از تعبیرگران گفته‌اند : به خاطر زن‌ها دچار غم و اندوه می‌شوی.

تعبیر خواب کبوتر کوهی

تعبیر خواب کبوتر کوهی به معنی بازگشت به خانه و زادگاهش است.

تعبیر خواب زدن کبوتر

محمدبن سیرین گوید : اگر ببینی کبوتر را زدی و انداختی، به خاطر حرفی که در حق زن تو می‌گویند او را رها می‌کنی.

تعبیر خواب کبوتر بازی

جابر مغربی : دیدن کبوتر بازی در خواب، دلیل است بر کاری باطل و کبوتر خانه، دلیل بر ناحق است.

تعبیر خواب جمع شدن کبوتر

تعبیر خواب جمع شدن یک دسته کبوتر نشان از گسترش شایعات در زندگی است. سعی کنید علت و منشا این شایعات را پیدا کنید.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : اگر کسی خواب ببیند بر بام یا در حیاط خانه اش کبوتر جمع شده اند تعبیرش آنست که صاحب ثروت می شود.


معانی رنگ های کبوتر در خواب

تعبیر خواب کبوتر سفید

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : اگر محبوسی در خواب کبوتری سفید ببیند از زندان خلاص می‌شود و آزادی خود را باز می‌یابد. اگر بیماری این خواب را ببیند شفا حاصل می‌کند و چنان چه وامداری ببیند دین خویش را می‌پردازد. معبران نوشته‌اند کبوتر در خواب نشانه زن است ولی کبوتر در خواب نشانه صلح و دوستی است. چنان چه دختری جوان کبوتر در خواب ببیند شوهری مناسب برای او پیدا می‌شود. دیدن کبوتر در خواب کلاً خوب است ولی دیدن کبوتر سفید بهتر است.

تعبیر خواب کبوتر سیاه

تعبیر کبوتر سیاه در خواب آنست که به زودی یک رویداد خاص و جالب را تجربه خواهید کرد.

تعبیر خواب کبوتر آبی

تعبیر خواب کبوتر آبی نشان از یک سوء تفاهم مهم در زندگی است که باعث اضطراب، استرس و تشویش خانواده خاهد دشد.

تعبیر خواب کبوتر قهوه ای

تعبیر کبوتر قهوه ای نشان دهنده مشکل در روابط عاشقانه است ومعمولا علت آن زیاده خواهی و بریز و بپاش در زندگی است.

تعبیر خواب کبوتر خاکستری

تعبیر دیدن کبوتر خاکستری در خواب این است که به زودی به یک مهمانی خواهید رفت و بسیار خوشحال خواهید شد.

تعبیر خواب کبوتر طلایی

کبوتر طلایی یا زرد در خواب پیش بینی می کند به زودی ازدواج خواهید کرد.


تعبیر خواب غذا دادن به کبوتر

تعبیر خواب غذا دادن به کبوتر این است به شخص غیر قابل اعتماد ، اخبار و اتفاقات خصوصی خود را بازگو میکنید و به همین دلیل آسیب جدی می بینید

تعبیر خواب حمله کبوتر

تعبیر خواب حمله کبوتر ها این است که کسی شما را مجبور میکند تا به اشتباهات خود در میان جمع اعتراف کنید. احتمالا سعی دارد شما را در ملا عام رسوا کند و آبروی شما را ببرد. پس مراقب باشید.

تعبیر خواب کبوتر مرده یا بیمار

تعبیر خواب کبوتر مرده یا بیمار به این معنی است که به خاطر شایعاتی که در مورد شماست بیمار شده اید یارنج دیده اید. سعی کنید این افراد را پیدا کنید تا بیش از این آسیب نبینید.

تعبیر خواب بچه کبوتر

تعبیر بچه کبوتر در خواب این است که شما در مدت کوتاهی عشق خود را ملاقات خواهید کرد و احتمالا در آینده ای نزدیک با او ازدواج می کنید.

تعبیر خواب فضله کبوتر

تعبیر دیدن فضله کبوتر به این معنی است که در آینده نزدیک ثروت و سود زیادی به دست می آورید. البته برای داشتن ایده های سود آور بهتر است ذهن خود را بازتر کنید و به نظرات دیگران نیز اهمیت بدهید.

همچنین بخوانید :

علل سقط جنین

رابطه کمبود ویتامین D با سلامت مو

خواص میوه گلابی

تعبیر کامل خواب دیدن کبوتر از منابع مختلف

تاریخچه ی بنای حرم امام حسین علیه السلام

منبع:http://parsino.com