سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگرمی

طرز تهیه دسر تیرامیسو

    نظر

مواد لازم برای تهیه دسر تیرامیسو:

(مناسب برای 8 نفر)

  • بیسکویت لیدی فینگر:  2 بسته
  • پنیر ماسکارپونه:  250 گرم
  • شکر:  75 گرم
  • تخم مرغ:  3 عدد
  • خامه فرم گرفته یا کرم پنیری:  100 گرم
  • نسکافه:  1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دسر تیرامیسو:

در طرز تهیه دسر تیرامیسو ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم. سفیده تخم مرغ ها را در یک کاسه با کمی شکر با هم زن می زنیم تا سفیده ها فرم گرفته و وقتی کاسه بر گردان کردیم از ظرف نریزد.

1- پنیر ماسکارپونه را در ظرفی دیگر ریخته و با هم زن کمی می زنیم،حالا زرده های تخم مرغ را که به همراه شکر خوب هم زدیم و سفید و کشدار شده است به پنیر ماسکارپونه اضافه می کنیم و با هم زن آنقدر میزنیم تا مواد با هم خوب مخلوط شوند. در این مرحله از تهیه دسر تیرامیسو هم زن را خاموش می کنیم و سفیده های فرم گرفته را به مواد اضافه کرده و به صورت دورانی هم می زنیم تا پف سفیده ها نخوابد.

2- در تهیه دسر تیرامیسو از بیسکویت های لیدی فینگر باید استفاده کرد. ابتدا یک قاشق غذاخوری نسکافه را با یک لیوان آب گرم مخلوط می کنیم، بعد بیسکویت ها را به نسکافه آغشته می کنیم و در ته ظرفی که برای سرو دسر تیرامیسو در نظر گرفته ایم می چینیم.

3- حالا یک لایه از کرم روی بیسکویت ها می ریزیم، در این مرحله اگر دوست داشتید می توانید از گردوی خرد شده هم استفاده کنید. حالا دسر تیرامیسو را لایه لایه می چینیم وقتی ظرف مورد نظر پر شد روی آن را تزیین می کنیم. برای روی دسر تیرامیسو می توانید از خامه فرم گرفته یک لایه روی مواد بریزیم و با گردوی نگینی خرد شده و حلقه های موز و پودر نسکافه تزیین کرد.

4- یک روش دیگر تزیین دسر تیرامیسو استفاده از کرم پنیر است. برای تهیه کرم پنیر، صد گرم پنیر خامه ای را با یک پیمانه پودر شکر و یک قاشق چایخوری وانیل با هم زن خوب هم می زنیم، حالا یک پیمانه خامه را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا فرم بگیرد.

5- وقتی آماده شد می توانید برای تزیین روی دسر تیرامیسو به جای خامه استفاده کنید. یک لایه از کرم پنیر روی تیرامیسو ریخته و روی کرم کمی پودر نسکافه بریزیم و با رول های شکلاتی آماده تزیین کنیم.وقتی تزیین دسر تیرامیسو تمام شد، ظرف دسر را برای 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.

 

منبع: iraniancook