سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگرمی

رابطه کمبود ویتامین D با سلامت مو

    نظر

به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، به گفته محققان، درحالیکه یک آزمایش خون ساده می تواند میزان ویتامین D بدن را نشان دهد، اما میزان رشد مو به اندازه حدود یک سانتی متر در ماه می تواند نشانه وضعیت ویتامین D بدن در طول چندین ماه باشد.
«لینا زگاگا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده ترینیتی دوبلین ایرلند، در این باره می گوید: «ویتامین D به طورمداوم با رشد مو در آن تجمع می یابد. هر چقدر میزان ویتامین D خون بالا باشد، تجمع آن در مو بیشتر خواهد بود.»
  
وی در ادامه می افزاید: «آزمایش براساس نمونه مو می تواند پزشک را از لحاظ اندازه گیری میزان ویتامین D در طول زمان کمک کند.»

به گفته متخصصان، سلامت مو تنها با کمبود ویتامین D مرتبط نیست، بلکه شرایط دیگری نیز می توانند با آن مرتبط باشد.

ادامه مطلب...

خواص میوه گلابی

    نظر

گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.

گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن است . همچنین دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می کنید، برای دفع مواد زائد بدن بسیار مؤثر است.

ادامه مطلب...

بیوگرافی امیرعباس گلاب + عکس

    نظر

امیرعباس گلاب خواننده سبک پاپ و راک است

امیرعباس گلاب

تولد: 24 آبان ماه 1365

ملیت: ایران

سبک‌(ها): پاپ و راک

ساز(ها): گیتار و پیانو

زمینه? فعالیت: خواننده و آهنگساز

امیرعباس گلاب که در 24 آبان سال 1365 در تهران متولد شد و از سن 7 سالگی موسیقی را با آواز سنتی نزد پدر خود شروع کرد وی 14 سال بیشتر نداشت که نواختن گیتار را آغاز کرد و گرایش به سبک پاپ و راک آورد.

وی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

ادامه مطلب...

دلنوشته های خواندنی برای بیان احساسات

    نظر

نوشتن اشعار کوچک و دلنوشته هنگام ارسال نامه و متن برای عزیزان یا کسانی که دوستشان داریم می تواند عمق محبت ما را به آنها برساند. در این جرگه، شاعران و نویسندگان از بقیه گوی سبقت را در ربوده اند. می توانیم با نگاه به آثار و کتابهای این عزیزان هم از آنها بهره ای برده باشیم و هم بعد از مدتی در حد توانمان چشم? ذوق و قریحه مان را به جوش و خروش اندازیم.

ادامه مطلب...

خواص لوبیای قرمز برای بدن

    نظر
آیا با مزایای حبوبات بهخاطر بدن آگاهی دارید و می دانید چه میزان از احتیاج بدنتان را فراهم می کنند؟ در این نوشته به جستجو این مطلب می پردازیم.

مزایای استفاده حبوبات

به اعلامیه بهداشت نیوز، از تمام مزایای حبوبات (legume) این است که بهین سرچشمه ها غذایی پروتئین می باشند و پس از پروتئین حیوانی ، اهمیت غذایی فوقانی دارند. از طرفی منبعی مناسب تر از پروتئین محسوب می شوند و می توانند به علت کسانی که توانمندی معامله گوشت ندارند، جانشین مناسبی باشند . حتماً تمام افراد دنیا با هر نوع خوراندن باید حبوبات را در سبک غذایی خود موثر کنند.

افرادی که می خواهند پروتئین حیوانی را به طور تام انداختن کنند یا در استفاده گوشت و گیاه تعادل احداث کنند، حتماً باید حبوبات را به سبک غذایی خود علاوه نمایند . چگونگی پروتئین به دست آمده از حبوبات کمینه از گوشت می باشد . اندازه آمینو اسید حاضر در حبوبات نیز کمتر است.

البته اگر تعداد حبوبات مصرفی گوناگون باشد ، آمینو اسید کامل تری به بدن فرد می رسد . ادب های گوناگون در تمام دنیا در استفاده حبوبات سنت خود را دارند و هر کدام به نوعی حبوبات را در رژیم غذایی شان تدارک می کنند، مثلا بعضی از آنها لوبیا، نخود، عدس، برنج و غیره استفاده می کنند.

تمام انواع حبوبات ارزش غذایی بالایی دارند که در بین آن ها لوبیا پروتئین ، فولیک اسید و فیبر بالاتری دارد . چندی که حبوبات را به رژیم غذایی خود افزایش کنید، امکانپذیر است که با کمی بر آمدگی و یا دشوار در گوارش مواجه شوید که می توانید با طبخ حبوبات این اثر ها را افت دهید . البته در بین دیگر حبوبات، هضم لوبیا آسوده تر است.